Pages

21 December, 2010

bila DEPA turun padang

DEPA turun padang urusan kerajaan...
buat kaji selidik jadikan statistik...
Bila dipersoalkan DEPA jawab kami ada STATISTIK yang menyatakan sekian-sekian...


Statistik menyatakan bahawa seramai 11.7 juta belia merangkumi kira-kira 43% populasi Malaysia dimana had belia kita adalah 15-40 tahun dan mereka juga menyatakan bahawa  hanya 400 000 belia aktif bepersatuan manakala 2 juta pula hanya pasif di dalam persatuan belia.

Siapakah boleh menerangkan dan membentangkan statistik manakah yang mereka kaji dan suarakan ini? Siapakah yang boleh menunjukkan dengan terperinci bilangan belia yang terlibat ketika soal selidik ini dilakukan? Malah bolehkah mereka ini menyatakan apakah persatuan yang aktif di mata mereka yang melibatkan 400 000 belia masa kini.



Statistik hanyalah hiasan tulisan pena mata bulat di atas suatu kertas kosong yang dihiasi soalan-soalan terkini dimana saya boleh nyatakan 99% respoden mengisi soalan statistik dengan sambil lewa walaupun imbuhan dijanjikan dengan melengkapkan borang kajiselidik tersebut.

Jika yang diatas itu hanya bijak pandai saja berkelulusan seberang laut mereka memang terang-terang disuap bulat-bulat dengan segala jenis STATISTIK dimana mereka tidak perlu turun mengotorkan kasut berjenama ke sawah kebun dan ladang mencari belia-belia yang tidak cukup berpendidikan kerna desakan ekonomi NEGARA.

Mereka ini lah yang merosakkan hala tuju negara. Memansuhkan apa sahaja bentuk dana dan bantuan. Menaikkan segala jenis barang kawalan yang selagi boleh dinaikkan. Mereka ini berpendidikan tinggi ke langit, Berlatarbelakang keluarga yang berkroni, gaji mewah projek dapat, apa sangatlah nak dipikirkan masalah miskin hina kat kampung-kampung tu. " Not MY Problem" lafaz diucapkan.

Salam buat DEPA

              

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...