Pages

11 May, 2011

YTV Malaysia

Salam Dan Selamat Sejahtera.






Dunia tanpa sempadan kini mula dirasai oleh semua pihak baik yang muda mahupun dewasa. Trend semasa remaja , belia , golongan muda ataupun boleh dikelaskan sebagai Generasi Y , Generasi Z dan Generasi Alpha lebih banyak menghabiskan masa di paparan skrin komputer peribadi atau komputer riba mereka daripada melihat ke kaca Televisyen meskipun dilengkapi parabola Astro.



Streamyx dengan plan terbaru unifi , YES broadband , P1 WiMax , Celcom Maxis Digi Broadband serta pelbagai Telco telekomunikasi yang berlumba-lumba menawarkan khidmat skim jalur lebar paling menarik dan terpantas. Ini adalah mereka yakin dan pasti masyarakat zaman sekarang lebih memerlukan satu rangkaian telekomunikasi terpantas untuk berhubung, melayari internet serta menjalankan kerja seharian melalui khidmat jalur lebar yang ditawarkan.

Teringat kembali zaman dial up 1515 Telekom Malaysia, bagaimana bisingnya talian internet ketika dalam proses "dial up" dilakukan. Bagaimana untungnya seorang bapa menyedari kepentingan internet  dengan menyediakan satu komputer peribadi Window 95 yang berharga lebih kurang +/- RM4k pada masa itu. Keseronokan berkomunikasi melalui laman Chat MiRC masih bermain-main di fikiran dimana ketika itu bertukar-tukar emel yahoo untuk menyambung perbualan maya di YM .


Sungguh pantas zaman berlalu, kini di era baru, zaman bertukar zaman, dengan konsep virtual TV, rakan team Information Technology Youth Movement muncul dengan satu idea baru untuk menyokong usaha Kementerian Belia dan Sukan Malaysia, dimana mentransformasikan Generasi Y, dalam memperkasakan belia muda ke arah Transformasi Negara yang dikempemkan oleh YAB Perdana Menteri Malaysia.

YTV Malaysia memaparkan isu-isu semasa pelbagai aktiviti Generasi Y, samada sebagai penganjur mahupun peserta dalam mempromosikan gaya hidup sihat sebagai belia muda di mata masyarakat. Jika anda cuba mencari makna " REMAJA" di laman carian google akan tertulis di wikipedia Remaja merupakan satu golongan yang sentiasa membuat kesalahan. Bagaimana satu hukum jelas-jelas tertulis bahawa Remaja satu golongan yang sentiasa  bermasalah?

Disinilah kami Information Technology Youth Movement ITYM Malaysia akan membuka mata semua pihak betapa ramainya Generasi Y itu adalah mereka yang bertungkus-lumus untuk membuktikan kepada generasi terdahulu mereka adalah berguna dan boleh dipercayai.




Satu kiriman sms daripada seorang ayah kepada anak sulungnya dan dikirim kepada penulis :

Didiklah Anakmu Mengikut Zamannya

Khalifah ke-2 Islam, Saidina Umar Al-Khatab telah berkata : " Sesungguhnya anak-anak kamu itu dijadikan untuk generasi yang lain dari generasi kamu sekarang ini dan mereka dijadikan untuk menghadapi zaman yang berbeza dari zaman kamu ini" - Petikan dari Risalah Masjid Al-Hakim Mukim Taman Tanjung Chat, Siri 02/2011 -


Bukan salah mereka yang lahir pada zaman teknologi maklumat buta IT tetapi adalah mereka yang tidak mendidik anaknya mengikut arus zaman semasa.

Jika anda adalah Generasi Y Z dan Alpha marilah melawat ke laman LIKE Facebook YTV





YTV Malaysia Penyiar Rasmi Himpunan Sejuta Belia 2011 






No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...